Václav Hochmuth |
Lietadlá do roku 1918 |
Lietadlá z obdobia vzniku letectva. Okrem lietadiel
bojujúcich počas 1. svetovej vojna ma zaujímajú aj lietajúce
stroje z prelomu 19. a 20. storočia, so zameraním najmä na
účastníkov leteckých pretekov v Remeši v auguste 1909. |
◄ Späť na galériu modelov |
|
|
Lietadlá do roku 1909 |
|
Fokker Spin III |
novostavba 1/48 |
|
|
|
|
|
|
Grande Semaine de l'Aviation, Remeš 1909 |
|
Antoinette VII |
novostavba 1/48 |
|
|
|
|
|
|
Curtiss Rheims Racer |
novostavba 1/48
Moja tretia novostavba lietadla spred 1.SV a
zároveň druhé lietadlo z Remeša. Curtiss Rheims Racer bol
senzáciou leteckého dňa, ako jediný zaoceánsky účastník si
odniesol hlavnú cenu - Gordon-Benettov pohár. V pretekoch
dosiahol maximálnu rýchlosť 75,693km/h a tesne predbehol
nakoniec druhého Blériota na type XII.
Model je postavený
úplne od nuly, z plastových doštičiek a plastových profilov.
Nové sú aj vypletané kolesá z plastových skruží vypletených
medeným drôtom. Plátené plochy sú nastriekané farbou
Lifecolor. Drevo je znázornené olejovou farbou na
syntetickom základe (Humbrol). Dekály vytlačil SPC decals.
Model sa dobre umiestnil na viacerých súťažiach, okrem iného
vyhral v roku 2003 Lippens cup na Plastic session v Poprade
a v roku 2004 vyhral kategóriu novostavieb v mierke 1/48 na
Scalemodelworld v Telforde, UK
|
|
|
|
|
|
|
Standard Voisin |
novostavba 1/48
Vosiny boli v Remeši
najrozšírenejším typom. Číslo 20 na ktorom lietal Louis
Paulhan bolo zas najlepšie fotograficky zdokumentované.
Paulhan na ňom dosiahol aj úspech v súťažiach - umiestnil sa
ako tretí v súťaži v letoch do ďiaľky (131km). Model bol postavený
podobne ako ostatné stroje z Remeša z plastových doštičiek a
profilov... Pri podvozku však boli použité aj mnou navrhnuté
kovové diely (vyleptal ich kolega za čo mu aj touto cestou
ďakujem). Použité boli farby Lifecolor, Tamiya a Vallejo.
Viac o stavbe sa dá nájsť v časopise Modelář 11/2005. Model
sa umiestnil na prvom mieste na Scalemodelworld v Telforde v
kategórii civilných lietadiel a úspešne bodoval aj na iných
súťažiach.
|
|
|
|
|
|
|
Lietadlá 1. svetovej vojny 1914-1918 |
|
Albatros D.III (Oef.) |
konverzia Eduard 1/48 |
|
|
|
|
|
|
Fokker D.VII (Fokker built early) |
Roden 1/48 |
|
|
|
|
|
|
Pfalz D.III |
Eduard 1/48 |
|
|
|
|
|
|
Sopwith Tabloid |
Special Hobby 1/48
Sopwith Tabloid bol jedným
z prvých lietadiel bojovo nasadených v prvej svetovej vojne.
Stroj na obrázkoch bol pôvodne stavaný ako pretekársky
špeciál, vojna však zmenila jeho určenie a tak skončil ako
bojový stroj u RNAS. Zaujímavý je guľomet na ľavom boku
kabíny ktorý strieľal okruhom vrtule za použitia sekačiek -
kovových klinov odrážajúcich guľky.
Model bol postavený z krabičky, žiaľ mnou vybraná verzia sa od štandardného
Tabloidu odlišovala vo viacerých detailoch, na čo návod v
modeli neupozorňuje. Motor som musel vymeniť za iný, pretože
stavebnica obsahuje len sedemvalec. Doplnené boli viaceré
detaily (šitie na boku trupu, pitotova trubica atď.). Inak
ale model pasoval dohromady veľmi dobre, škoda len vzpier
ktoré by mali byť rovnobežné. Nemal som silu to opravovať
ale na hotovom modeli to až tak nevidieť... Pri povrchovej
úprave som použil farby Lifecolor (plátno) a Gunze H (šedý
panel okolo priestoru pilota). Krúžkovaný kov ne prednej
časti je robený nasledovne: základ je leštiteľný metalizer
f. Testors Magnesium. Po prelakovaní som na neho zriedenou
striebornou Revell nanášal nerovnomerne bodky. Po zaschnutí
som bodkovanie opakoval veľmi riedkou striebornou. Patina na
modeli je robená olejovými farbami.
|
|
|
|
|
|
|
SPAD VII |
Special Hobby 1/48
Jedno z najznámejších
lieadiel prvej svetovej vojny v sfarbení amerického pilota
kpt. Charlesa J. Biddla od 103rd Aero Squadron. Ďalší model postavený
len z krabičky. Stavba prebiehala bez problémov, veľmi pekný
je interiér. Nevýhodou stavebnice je to, že ponúka v podtste
len jednu verziu trupu - lietadlo dodnes zachované v múzeu v
Kbeloch. Pozor je potrebné si dať aj na kryt chladiča s
žalúziami, v modeli je otočený o 90 stupňov. Použitá
kamufláž je tiež z krabičky, nastriekaná farbami Lifecolor a
Vallejo. Vďaka ich rýchlemu schnutiu som kompletnú kamufláž
nastriekal za jeden večer. Problematické boli vzpery, tie zo
stavebnice som pri lepení horného krídla úspešne polámal a
tak som ich musel vyrábať nanovo.
|
|
|
|
|
|
|